jetfindingclosure.reismee.nl

Cat Ba island en verblijven in een homestay

Xin Chao! (Hello)


Zooo eindelijk heb ik wat foto’s kunnen uploaden op het blog!


Gisteravond was hartstikke gezellig met de collega’s van Roy, lekker biertjes gedronken en een flink aantal tips gekregen voor mijn verdere reis door Vietnam.. altijd handig!

Vanochtend heb ik mijn koffer ingepakt en op naar de ferry die om 1 uur vertrok naar Cat Ba island.

Na 45 minuten kwam het eiland al in zicht en wat is de omgeving mooi! Eenmaal aangekomen werd ik opgehaald door de eigenaar van de homestay waar ik verblijf. Mijn koffer tussen zijn benen en achterop de motor mee.. kan hier gewoon allemaal!

Ze vervoeren hier écht alles op hun motor scooter, fantastisch om te zien..

Het verkeer ga ik ook steeds meer doorkrijgen. Je let en zorgt alleen voor de persoon voor je en alles wat er achter je gebeurd tja dat doet hetzelfde en zo gaat het allemaal (net) goed.. :)


Eenmaal bij de homestay ben ik mijn kamer ingedoken en voor 3 uur in coma gegaan. Het reizen en de vreemde omgeving hakt er toch wel in maar ik heb het er 1000% voor over! Ik leer steeds meer mijn grenzen kennen en geef er aan toe. Leerzaam reisje zo ;)

De homestay bestaat uit een jong gezin met een schattig zoontje van 3. Ze zijn super lief en niets is te gek. De man heeft voor morgen een boattour geregeld door Halong Bay (Unesco wereld erfgoed) waar je ook kan snorkelen en kanoën.

S avonds kan ik mee eten met het gezin, hoe tof is dat!!

Ook kon ik mijn vuile was droppen en krijg ik het morgen weer fris gewassen en gestreken terug.. hoe fijn is dat?!


Anyway na mijn broodnodige schoonheidsslaapje heb ik een taxi besteld en op naar de pier waar de meeste restaurantjes zitten. Daar de beste chicken curry van m’n leven gegeten.. halleluja! En nu zit ik daar heerlijk mensen te kijken en een mojito te drinken..

Straks op tijd mijn bedje weer in want morgen om 07:15 staat mijn ontbijt klaar en word ik opgepikt voor de boattour!


Vanaf Cat Ba island, Tam Biet! (Goodbye)


Reacties

Reacties

jenny

klinkt goed Jetje!!!!!!!! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!