jetfindingclosure.reismee.nl

Hoi An

Daar ben ik weer hoor!


Het verblijf in Hué was top! Super aardige mensen en een fijne kamer.. alleen zijn bijna alle bedden hier keihard en van verduisterde gordijnen hebben ze ook niet gehoord..ik klaag niet, ik vertel alleen hoe het hier is ;)


Ik had wat last van de brandwond op mijn been en liet het zien aan de meneer van het hotel die gelijk voor mij op zijn scooter sprong en naar de apotheek reed om zalf te halen. Super lief!

S avonds was er night market wat hier inhoud dat de straten worden afgezet voor al het verkeer en er veel kraampjes zijn. Daar wat rondgelopen en gegeten tot ik het Nederlandse stel uit de nachtbus tegenkwam die mij uitnodigden voor een biertje. Gezellig zitten kletsen tot ik een video oproep kreeg van mijn moeder..

Sinterklaas was daar gekomen en zo kon ik toch nog wat mee krijgen hoe de kleine apen van m’n zussen en broertje dat vonden..:)

Helaas was de verbinding niet echt briljant maar ik heb op het terras gewoon “dag sinterklaasje, daaaag, daaag” mee zitten zingen.. kan ik!!

Erna lekker m’n bedje in gedoken en een soort van uitgeslapen.

Weer heerlijk ontbeten met een vers gebakken eitje, verse geperst passievrucht sap en een sappige mango..

Mijn bus naar Hoi An zou om 1 uur vertrekken dus heb nog wat rond gehangen bij het hotel en met de eigenaren gepraat. Altijd leuk als je dan hoort dat ze weer een nieuw hotel gaan bouwen en ze je daar alles over willen vertellen en laten zien!

De vrouwelijke architect kwam ook nog even langs en bleef maar honderduit kletsen.. kreeg haar e-mailadres want ze woont gedeeltelijk in Californië en gedeeltelijk hier dus als ik die kant op ga moest ik haar mailen.. nu zou ik dat niet zo snel doen maar toch.. om aan te geven hoe gastvrij men hier is. Je krijgt ook altijd fruit als je weggaat of aankomt en durf t eens te weigeren dan stoppen ze het letterlijk in je handen..!


Eenmaal bij de bus bleek het wederom een slaapbus maar dit keer van de locals.. niet heel fris (zachtjes uitgedrukt) en erg verouderd. Maar goed die 3 uur heb ik ook overleefd met m’n kerstfilm op Netflix :)

Het eindpunt van de bus ligt een stuk uit de stad (zoals bij alle bussen) en dan staan er uiteraard dure taxi’s die je wel naar je hotel willen brengen. Maar ik ben gekke gerrit niet dus heb een grab car besteld en werd netjes voor een euro naar m’n hotel gebracht..Haha!

Tot mijn verrassing stond er een grote kerstboom in de hal en het zoontje van 4 kwam alles aanwijzen in de boom en of ik dat dan even in het Engels wilde benoemen. Doen we!

Eenmaal in mijn kamer heb ik een douche genomen en bleek het bed gewoon zacht! Halleluja!!

Daarna een grab bike naar de oude stad genomen en daar heerlijk rondgedwaald. Het is zo mooi en sfeervol met overal lampionnen, terrasjes, oude gebouwen..

Na wat gegeten te hebben op gemak teruggegaan naar mijn hotel en daar op mijn balkon nog wat gedronken en wat Netflix gekeken.. ik was moe!


Ondanks dat ik om half 6 al wakker was heb ik wel heerlijk geslapen. Lekker een bak koffie gemaakt op m’n kamer en op het balkon gezeten.. het is zo tof om te zien hoe de locals dan al actief zijn met hun dagelijkse dingen.. zo krijg je toch een kijkje in hun leven.. beetje vegen, vuil verbranden (doen ze gewoon zelf), ontbijt koken, enzovoorts.

Dat vuil verbranden is ook weer een kunst op zich, recht tegenover mijn balkon zag ik in een steeg wat vonken springen ik dacht oké.. ging plots het buiten licht in de steeg aan en zag ik dat ze bij de vuilemmer gewoon een ventilator zetten zodat het niet te veel rookt.. man hoe kom je erop?!


Na nog wat geluierd te hebben in bed ben ik lekker op pad gegaan de stad in en heb ik daar een ontbijtje gescoord..

Ook heb ik mijzelf getrakteerd op een gezichtsbehandeling, kapper en massage, kortom het broodnodige groot onderhoud!

En dan nu weer aan de lunch.. zoals je hoort heb ik een heel zwaar leven hier ;)

Zo nog lekker door de stad dwalen door alle smalle straatjes.. dat vind ik zó leuk hier! Ik ben blij dat ik het van tevoren goed had ingeschat dat Hoi An een plaats is waar je makkelijk 5 dagen zoet kunt zijn.


Voor morgen heb ik een les yoga/pilates staan, het zal van het weer afhangen of dat op het strand kan.. hopelijk wel! En anders kan ik in de herkansing op het Thaise eiland koh chang waar ik aan het einde van mijn reis nog 8 dagen verblijf..

Heerlijk om geen strakke planning te hebben of dingen die per se moeten...dit is vakantie op en top!


Vanuit een zonnig Hoi An doei!

Reacties

Reacties

Rien Pauli

Mooie foto's Jet. Echt stoer hoor er zo op uit te trekken. Geniet ervan en be careful. Dikke knuffel voor je.

Melman

Is dat even toeval (of niet?)!!!
Krijg onder jouw reisverslag een advertentie van Hästens matrassen, lekker zacht ??

Jenny

Lekker Jetje, nu een paar daagjes relaxen!!
??

Petet

Heerlijk ff paar dagen relaxen. Je hebt tenslotte vakantie haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!