jetfindingclosure.reismee.nl

Yi peng

Daar ben ik weer! Ondertussen al weer heel wat beleefd en gedaan..

In Bangkok heb ik na mijn eerdere blog een Krathong in het water gelaten. Dat is een soort bootje van bloemen met een kaars en wierook.. ze geloven dat je dan je zonde loslaat.. dus ja.. heeft u er een stuk of 20?!


Daarna een massage genomen om mijn lichaam weer een kickstart te geven. Vliegen, overstappen en zeulen met een koffer en rugzak gaf toch wat protest in mijn lamlendige lichaam..!


De dag nog afgesloten op een terras met een ijskoud biertje.. hemels!

Na een kort nachtje (halloooo jetlag!) vroeg eruit naar het vliegveld voor mijn vlucht naar Chiang mai, het noorden van Thailand.

De vlucht duurde een uurtje maar onderweg heb ik echt zitten genieten.. bakkie thee erbij en uit het raam naar de wolken kijken.. heerlijk zweverig maar wat kan een mens gelukkig zijn met weinig!! . Oké ik ben niet meer onbevangen en ja ik ben door een hel gegaan maar juist dat heeft mij zoveel inzichten gegeven.. ik durf eindelijk weer dingen te ondernemen zonder dat stemmetje op de achtergrond wat als je een paniekaanval krijgt, enz.

En juist door dit alleen te doen en compleet op mezelf aangewezen te zijn ben ik mega trots op mezelf! Hah!

Dat is ook weleens leuk om te zeggen!

We zijn er vaak goed in om onze minpunten te benoemen maar waarom niet juist je pluspunten “vieren”?!

Anyway je merkt het al ik heb tijd over hahaha!


Dussss eenmaal in Chiang mai aangekomen kwam ik er via de mail achter (hallo Free WiFi!) dat mijn hostel geannuleerd was.. Word een leuk project voor booking.com zullen we maar zeggen.

Na wat zoeken een fijn hotel gevonden in een authentieke Thaise wijk, daar mijn bagage gedropt en een grabcar(soort uber) gehuurd voor 2 uur en op naar de Wat Phrathat Doi Suthep tempel die boven op een berg ligt.

Men geloofd dat daar een deel van het skelet van Buddha is gevonden in 1300.. Snel een ticket, kaars en lotusbloem gescoord en de trap op naar de tempel!

Eenmaal binnen heb ik écht genoten en de tijd genomen.. kaars aangestoken, bloem geplant en mijn zegeningen geteld..


Eenmaal terug bij het hotel ben ik in de buurt op zoek gegaan naar wat te eten en kwam ik uit bij een tentje op straat met heerlijke curry noodle soep.. goddelijk!

Erna nog een massage gescoord en op naar de Nawarat brug waar Yi Peng word gevierd...

Het is onbeschrijflijk als je honderden lampionnen tegelijk de lucht in ziet gaan..

Ik moest mijzelf echt even knijpen..

EIN-DE-LIJK ben ik hier om dit mee te maken!!!

Nadat ik een lampion had gekocht en ik er heel professioneel mee stond te klooien (kan ik!) kreeg ik hulp van een aantal Thaise jongens..

En toen.. eindelijk..mijn lampion ging de lucht in met Yi Peng.. Waar ik jaren van heb gedroomd gebeurde nu gewoon..!

Over finding closure gesproken, dit was wel écht zo een moment.

Erna kwam de ontlading en heb ik even heel hard staan huilen (met mijn moes aan de lijn)..


En nu.. nu zit ik op het vliegveld van Chiang mai te wachten op mijn vlucht naar Vietnam.

Ik zat al in het vliegtuig alleen waren er technische problemen.. dus mochten we weer terug de terminal in..Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.. maar goed ik heb genoeg te doen, te overdenken en te schrijven dus dat komt wel goed!

Maar ik houd jullie uiteraard op de hoogte! :)


Doei!


Reacties

Reacties

Karen

Prachtig Jet word er emotioneel van. ? Ik ben zo blij voor je.

Alex Berting

Lieve Jet, waanzinnig dat je dit doet. Daar moet je, ondanks je rugzak, toch stiekem sterk en een tikkie prettig gestoord voor zijn. Dat komt in jouw geval dan mooi uit. Wees er trots op meid. Neem een biertje, kijk om je heen...en geniet. Ik zit nou ook " toevallig " aan een biertje van rond de 10 procent en moest aan jou denken. Veel plezier nog meissie!!!
Love you xx Lexy

Willem en stephina

We zijn blij dat het goed gaat geniet ervan zal je van opknappen xxx

Betty Geefshuysen

Wat een avontuur, en wat goed van je. Geniet ervan. ?

Mary-Ann

Reis van Jet of beter reis naar Jet!
Leef je droom stoer wijffie
Diepe buiging
XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!