jetfindingclosure.reismee.nl

Hanoi en Hai Phong

Ben ik weer, en Vietnam is briljant!

Nadat ik een grabcar naar mijn hostel had genomen ben ik op mijn gemak wat gaan rondlopen in de stad. Ook hier is het een drukte met auto’s en scooters die toeteren en de meest bizarre capriolen uithalen.


Toen heb ik mijzelf nog eens verwend met een massage en een pedicure en ben ik teruggelopen naar het hostel.

Daar aangekomen zaten er wat mensen buiten te kaarten en of ik mee wilde doen. Uiteraard!

Na de nodige drankjes en potjes presidente (kaartspel) ben ik heerlijk m’n bed ingedoken.

S ochtends een prima ontbijtje gekregen en op naar de busterminal want ik ging richting mijn neef in Hai Phong!

De bus bleek een slaapbus te zijn, wat hier inhoud dat er geen stoelen zijn alleen maar een soort stapel stoel bedden..dikke prima voor mij!

Na 2 uurtjes ben ik aangekomen bij mijn hotel en heb ik mijn spullen gedropt, proviand (kruidnoten, drop en winegums) voor Roy gepakt en kwam hij mij ophalen op de motor.

Een heerlijke noodlesoup (pho ba) gegeten aan de kant van de weg en uiteraard een paar biertjes gedronken.. :)

Erna kwamen er nog wat collega’s van hem en zijn we nog wat gaan drinken bij een ander tentje langs de weg. Ze hebben hier overal een soort terrasjes maar dan van plastic stoeltjes, maatje peuter prinsessen stoel, altijd prettig..!

Uiteindelijk mijn bed ingerold en in coma gegaan voor een uur of 12.. Het was de eerste dag dat ik écht kon uitslapen en dat was wel nodig ook!


Erna gaan ontbijten met Roy en zijn collega Kyle. De specialiteit in hai phong is Banh da cua. Dat zijn Koude noodles met warm geroosterd varkensvlees, sla en een soort saus/dressing. Zalig! De springrolls hier zijn ontzettend groot en die snijden ze in stukken. Niet de lullige Vietnamese loempia’s die wij kennen!! :)

Het hele eten in Vietnam is heel sociaal. Er worden schalen op tafel gezet en iedereen heeft zijn eigen kommetje en dan kun je pakken wat je wilt. Super om dat mee te maken!


Erna hebben we nog een collega opgehaald, Pablo, en hebben we een grabcar genomen naar elepant Hill om daar omhoog te lopen.

Jezus wat een klim! Maar het uitzicht vanaf de top was het dubbel en dwars waard!

Eenmaal beneden bleek onze grabcar chauffeur op ons gewacht te hebben alleen had hij zijn auto dicht gegooid met de sleutels erin.. kortom we moesten wachten tot de reserve sleutel gebracht werd.. maar ook dat was geen straf.

Ik heb heerlijk zitten kijken naar de mensen daar. Elephant Hill ligt op 45 minuten rijden van hai phong. En nu is het in hai phong al zo dat mensen je aanstaren omdat er weinig toeristen komen laat staan op het platteland.. voetballende jongeren, schoolmeisjes in uniform die naar huis gaan, gewoon het dagelijks reilen en zeilen meemaken..

Gisteravond op het terras kwamen er ook steeds kindjes hallo zeggen en je even aanraken, zo grappig!

En nu ga ik zo naar een café waar Roy en zijn collega’s een feestje hebben voor het afscheid van een collega en ik mag gezellig mee.. :)

Morgen vertrek ik met de veerboot naar cat ba island voor mijn verdere avontuur!


Vanuit hai phong, doei!

Reacties

Reacties

Jenny

Wat een gezelligheid daar!!!
En leuk, dat je het echte levem daar ziet.!
Liefs mama xx

Pierre

Hè Jetje,
Wat leuk om (als je bijna weer thuis bent) wat van je avonturen te lezen. Stoer om zo je eigen ik op te zoeken, maar je bent altijd stoer geweest?
Hoop dat deze reis je brengt wat je ervan verwacht. Tot snel ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!