jetfindingclosure.reismee.nl

Halong bay

Halong Bay was echt fantastisch!


Na een heerlijk ontbijt in de homestay kreeg ik van de opa (opa en oma wonen er ook in) traditionele Vietnamese groene thee en werd ik erna opgepikt om met de boot naar Halong Bay te gaan. Het was zo bizar mooi!

Je vaart tussen allemaal grote rotsen waar dan ook weer Vietnamese mensen op drijvende huisjes wonen die een viskwekerij hebben. Ze gaan wel met de tijd mee want ze hebben bijna allemaal zonnepanelen :) al bestaat het huis zelf uit planken, golfplaten en een soort planken van Bamboo.. kan gewoon hier!


Op de boot een Vietnamese koffie gescoord.. man de eerste keer dat ik dat dronk in hai phong, ik dacht word ik ziek ofzo?! Bleek gewoon dat de koffie zo sterk is dat je er een verhoogde hartslag van krijgt.. lekker spul dus!


Eenmaal aangekomen bij de eerste kajak spot hop de boot uit en de kajak in.. ik zat samen met een jongen uit Zwitserland.

Door veel grotten heen gegaan en veel mooie plaatjes kunnen schieten!

Na een heerlijke lunch nog een stuk gevaren en weer de kajak in om de stranden tussen de rotsen te bekijken..

Op de terugweg nog even liggen tukken en terug naar de homestay waar ik met het gezin heb meegegeten. Krab, garnalen van alles heb ik voorbij zien komen en het was zalig!


Erna nog even “de stad” in gedoken, want dat bestaat uit 1 hele straat..:)

Ik heb een brandwond opgelopen door de uitlaat van een scooter en die blaar is vannacht open gegaan dus moest ik wat zooi inslaan bij de apotheek..

En nu lig ik lekker op bed. Morgen op gemak ontbijten en ze hebben vanuit de homestay geregeld dat er een busticket klaarligt, om na de ferry terug naar het vaste land, voor de bus naar Ninh Binh.

Daar verblijf ik 1 nacht tussen de rijstvelden in een hotel om vervolgens de nachtbus naar hue te pakken..!


Ps: super leuk dat jullie allemaal meelezen!


Doei!


Reacties

Reacties

Bestie

Die foto’s van de grotten en van het kajakken zijn echt prachtig!!! Kijk je wel beetje uit met die brandwond!

En ik heb inmiddels een soort advent- aftel kalender gekocht (uiteraard met chocola??)

Nee gekheid, lekker genieten daar, maar zo te lezen doe je dat volop!

Lennie

Wat een geweldige tijd heb je daar als ik dit zo allemaal lees. Heel veel plezier met de volgende stap van je reis.
xxx

Melman

Wow Jetje, ziet er goed uit daar!! Leuk hoe jij je verhalen verteld, net of je ze zit voor te lezen, zit er zò in ?
Have fun ?

Alex Berting

Mooie verhalen tut...xx

Mo

Zo leuk om te lezen. Enjoy!

Melman

Leuke foto's Jetje!! Enne...best krap zo'n tunneltje ? nix voor giraffen ? en gelukkig heb je je paspoort nog ?
XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!