jetfindingclosure.reismee.nl

Ninh Binh en Hue

Ik was even uit de lucht, zat midden tussen de bergen in Ninh Binh maar ik ben er weer!


De reis vanaf de homestay in Cat Ba Island naar Ninh Binh ging prima..

Eenmaal Savonds in Ninh Binh bij mijn verblijf aangekomen en heerlijk gegrilde vis met lemongrass en rijst gegeten. Paar biertjes met de overige gasten gedronken en m’n bed in.. ik was kapot!

Mijn kamer was mega groot met een bed van dik 2 meter breed, een balzaal als badkamer en een boom erin die door het dak verdween?! Super grappig!

Om 5 uur sochtends begon er keihard een soort radiozender door de vallei te schallen wat duurde tot half 6.. altijd prettig.. erna nog wel even kunnen slapen gelukkig!

En dan word je wakker en zie je pas waar je geslapen hebt.. wauw wat een uitzicht!!! Midden tussen de bergen aan een rivier.. adembenemend mooi!

(In Azië is het om 6 uur Savonds al pikdonker)

Na een lekker ontbijt op pad gegaan met een Nederlandse vrouw die ik de avond ervoor ontmoet had bij het hotel. 50 jaar oud en al 2 maanden aan het reizen door Nepal en India en nu dus Vietnam.

Heel veel herkenningspunten en leuke gesprekken gehad! Zij komt vanuit defensie en is ook gedeeltelijk afgekeurd.

We zijn op de motor gestapt en wat gaan toeren en besloten een boottocht te maken in Ninh Binh tussen de rotsen en onder grotten door.. Het was onwijs mooi en weer lekker zitten kletsen..

Op de terugweg kwamen we langs allemaal kraampjes met geroosterde geit erop.. zit er een vrouwtje naast met een stok en lapje stof erop waarmee ze de vliegen verjaagd.. te bizar.. moesten we uiteraard even voor stoppen om een foto te maken..!


Savonds in het hotel nog springrolls met rijst gegeten en op naar de nachtbus die vanaf tam coc vertrok.. (uiteraard met een uur vertraging zoals bijna al het vervoer in Azië! Maar ach ik heb de tijd!)

In de nachtbus heb je een soort stoelstapel bedden.. ik heb een kerstfilm liggen kijken op de tablet (moet je ook bijhouden!) maar ik heb weinig geslapen.

Wel een leuk Nederlands stel ontmoet en een beetje over het reizen gesproken.

Rond 9 uur aangekomen in hue waar het met bakken uit de hemel kwam en door naar mijn hotel waar ik gelijk ontbijt aangeboden kreeg (zo lief!) en mijn kamer was ook klaar.. halleluja! Paar uurtjes liggen slapen en toen bleek de zon weer volop te schijnen.. :)

Ik heb een grab bike gepakt naar de oude citadel. Daar wat rondgelopen en bekeken, super imposant allemaal!

En nu zit ik op een terrasje wat te drinken en mijn reis tot zover te overdenken.. ik ben nog geen anderhalve week weg maar het voelt al zoveel langer.. ik heb al zoveel gezien in korte tijd, maar dat eist nu wel z’n tol. Ik ben moe en toe aan even op 1 plek blijven.. Gelukkig reis ik morgen door naar Hoi An waar ik 4 nachten blijf. Het weer daar is niet heel top door een tyfoon die net geweest is maar er is een yoga/pilates school waar ik 2 ochtenden geboekt heb. Even mijn lichaam wat liefde gunnen! ;) en uiteraard hebben ze er ook massages waar ik zeker gebruik van ga maken..


Voor nu doei! En tot in Hoi An!


Ps: je kunt ook foto’s bekijken op m’n blog!


Oh ja en hallo papa Peter! :) wat leuk dat je mij volgt!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!