jetfindingclosure.reismee.nl

Ho Chi Minh

Lieve iedereen die meeleest!

Allereerst super leuk dat jullie meelezen! Ik krijg veel privé appjes helaas kost mij dat veel tijd en energie om te beantwoorden dus zal niet altijd reageren.. ik ben tenslotte op reis om dingen voor mijzelf af te sluiten en te ontdekken.. appen en sociaal doen kan ik ook weer in het koude Nederland :)


Ik ben inmiddels aangekomen in ho chi Minh en merk dat ik erg moe ben en weinig energie heb.. ik slaap slecht en dat eist zijn tol. Nogmaals ik klaag niet het is een constatering van hoe het nu met mij is! ;) halloooo ptss en de rest..!

Ik kijk erg uit naar 8 dagen zon, zee, strand en rust in koh chang, Thailand!


Maaarrr Hoi An was mega tof en ik heb echt genoten daar..! Zelfs nog een dagje op het strand van An Bang gelegen (5km verderop) inclusief verbranden ondanks het vele smeren ..;) en een goddelijk krabsoepje gegeten als lunch.. ook nog een lekker dagje geshopt in de old town want het kwam met bakken uit de hemel maar ook dat was prima!

Hoi An staat bekend om zijn kleermakers dus heb mijzelf getrakteerd op een mooie op maat gemaakte jurk..

Ook nog een toffe expositie bezocht met foto’s van het échte leven in Vietnam.. zo bizar mooi en indrukwekkend!!


Ik was elke dag vroeg wakker (variërend van 05:15 tot 08:20) dus vanaf mijn balkon met een bakkie koffie het leven van de Vietnamezen hier zitten bekijken .. ook daar geniet ik van om vervolgens terug mijn bed in te duiken en lekker een filmpje op Netflix te kijken..!


Vandaag ben ik van Da Nang naar ho chi Minh gevlogen waar ik een fijn hostel heb met een privé kamer. De Nederlandse mevrouw kwam ook later op de avond dus we hebben even lekker gegeten in de walk street (lees druk en harde muziek) en vervolgens zijn we als een stel bejaarden om 9 uur teruggelopen naar ons hostel.

Onderweg zagen wij bij de rotonde 1 grote rode zee aan Vietnamese vlaggen, wat bleek Vietnam had de halve finale gewonnen in de Suzuki cup.. man en hoe ze dat vieren!! Dat 10 minuten staan aanschouwen en op naar ons hostel.

Daar nog heerlijk op het dakterras wat gedronken en zitten kletsen..

En nu ga ik zo naar bed.. ben wat langer opgebleven dus hopelijk slaap ik nu een keer goed door!


Wat mij wel opvalt hier is dat de mensen hier heel veel respect voor ouderen hebben maar ook voor toeristen. Het is een gewoonte om, als je respect voor iemand hebt, iets aan te geven met 2 handen. Of het nu wisselgeld of een blikje cola is.. ook zie je hier bijna geen Mac Donalds of burger king.. de mensen eten voornamelijk Vietnamees voedsel wat bijna altijd geserveerd word met een mand sla erbij. Kortom daarom blijven ze slank en ieniemienie ;)

Ook zie je overal Vietnamezen op hun scooter totaal ingepakt met handschoenen, sokken en al.. ze willen namelijk zo wit mogelijk blijven en zijn.. na wat vragen hier en daar blijkt dat ze bruin zijn als teken van een lage klas arbeider zien. Een voorbeeld; als je op het land werkt en dus de hele dag in de zon bezig bent word je bruin en dan ben je dus arm..

maar het levert echt hilarische beelden op hier ;)

Ook de vele scooters met een aanhanger erachter of wat ze er allemaal op kwijt kunnen.. bizar gewoon!

Ik probeer het steeds op foto vast te leggen maar ben vaak net te laat..

Je moet dat echt zelf zien voordat je snapt wat ik bedoel..!


En nu duik ik m’n bedje in.. morgenmiddag gaan we richting de cu chi tunnels waar de vietcong hebben verbleven tijdens de oorlog en de dag erna ga ik richting Cambodja voor 4 dagen.. en dan.. dan ga ik 8 dagen NIKS doen op koh chang! Hah!

En nee ik heb geen spijt van mijn reis en ik geniet volop maar ik ga niet ontkennen dat het soms veel is met weinig slaap en niet fysiek iemand om op terug te vallen.. ik ben een blij meisje!! (dat mag toch als je 33 bent? Of ben je dan al een vrouw? ;) )

Tot snel weer en bedankt voor het lezen!


Liefs jet

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!