jetfindingclosure.reismee.nl

T is weer begonnen!!


Daar ben ik dan! Wederom in Vietnam!

Uiteraard door mn ouders weggebracht naar Schiphol en traditiegetrouw een bak koffie gedronken..

De vlucht naar Hongkong was prima! Ik vloog met Cathay pacific en moet zeggen, ruime stoelen en prima service.. beter dan vorig jaar maar dat is al snel..!!

Heb bij elkaar toch een paar uurtjes slaap kunnen pikken, ook dat verschilt van vorig jaar voor de scherpe lezert! ;)

Op Hongkong had ik een overstap voor mijn vlucht naar Hanoi en dat ging eigenlijk ook vrij soepel.. je voelt m al aankomen.. ook dat verschilt ENORM met vorig jaar! Toen had ik bijna de beveiligingsmeneer een hoek verkocht omdat hij mijn tax free zak met Rituals spullen openscheurde, daar een discussie over ontstond en ik bijna mijn vlucht miste..

Kortom deze reis begint een stukje soepeler.. hah!

Ook de 2e vlucht naar Hanoi was prima.. bij aankomst moest ik nog door immigratie maar ook daar ging er spontaan een extra loket open waar ik mocht aansluiten dus ik was er zo doorheen..!! This must be my lucky daaaaaayyy!! ;)

Op t vliegveld nog snel 3 miljoen gepind (klinkt briljant maar t is maar 116 euro), een simkaart gescoord zodat ik weer met de grab (soort uber) kan reizen en verrot lang gewacht op mijn koffer.. ik dacht toch niet wéér mn koffer kwijt hè!! Maar halleluja mn roze rol Anniekwam uiteindelijk op de band..!

40 minuten in de grabcar gezeten met Vietnamees kattengejank op de radio en uiteindelijk in mijn guesthouse beland in het oude centrum..

Over 2 dagen is het hier Vietnamees nieuwjaar.. je ziet overal mensen op scooters met halve bomen, struiken en bloemen.. ik ga nog eens navragen wat nou precies waar voor staat maar t levert echt hilarische beelden op hoe ze dat vervoeren..!

Na even zoeken mijn guesthouse gevonden in een smal steegje.

Een prima kamer en douche.. zoals alle douches in Azië kennen ze geen gordijntje of cabine en is dus ook de gehele wc zeiknat als je klaar bent maar ach.. ik heb t niet gekocht hè! Én ik ben inmiddels een pro.. dus heb eerst de rol wc papier veilig gesteld.. hahahah!!

Na een quick shower ben ik heerlijk door de stad gaan slenteren, een egg coffee gedronken en gekeken hoe men het vieren van het nieuwe jaar voorbereid.. ze geloven hier dat je al het oude moet “afsluiten” voor het nieuwe jaar.. dus ook je huis, scooter en straatje poetsen.. er worden bloemen en planten gekocht en overal zie je cadeau manden met rode accenten. Ze geloven dat de kleur rood geluk brengt..

Uiteindelijk kreeg ik toch wat trek.. niet gek aangezien ik sinds vanmorgen al niet meer gegeten had.. dus ben heerlijk Banh Xeo gaan eten (soort hartige pannenkoeken met garnalen)..en oh my!! Het was verrukkelijk!!

Erna nog heerlijk voor een massage én een pedicure gegaan.. daar knapt een mens weer van op..

En nu is het avond (18:49) en ik voel mij eigenlijk nog prima..ik ben net neergestreken vlakbij mijn guesthouse in een cafeetje.. hier is dat gewoon op de stoep een paar krukjes en tafels (jawel weer maatje peuter prinsessen plastic stoeltjes) voor een verfrissend biertje en ben ik aan het bedenken wat ik morgen ga doen.. ze geven regen op dus ik ga denk ik naar het mausoleum van Ho Chi Minh.. en verder zie ik wel wat de dag gaat brengen! Juist dat vind ik zo heerlijk.. door rond te dolen kom ik steeds weer iets tegen wat mijn aandacht trekt.. zo heb ik vandaag alweer een kilometer of 6 weggelopen door t centrum..


Kortom ik ben zen, ik ben een blij meisje..! En ja er blijven uitdagingen op fysiek en mentaal gebied (Het is hier 6 uur later dus t is altijd weer even puzzelen met medicatie en slaap) maar ik geloof zomaar dat dat dit jaar óók goed gaat komen! Ik zit er in ieder geval een stuk lekkerder in :)


Doehoeiii!!

Reacties

Reacties

Barbera

Wat fijn dat het zo goed begonnen is! Dat is een teken. Sluit voor mij ook wat dingen af aub. Veel plezier voor de rest van dit avontuur xxx

Marka

Super leuk geschreven je vlog :)
Nogmaals een heeeeeele fijne, leuke, relaxte en inspirerende vakantie!

Rob

Heerlijk meis, wat schrijf je fijn! Super dat je start zo goed is, kijk uit naar de rest en bovenal geniet iedere minuut daar!!!

Peter

Hey Jet,
Leuk om weer te lezen en fijn dat het zo goed is gestart! Have fun!
Gr Peter en Marline
Ps: mbt hilarische beelden vd bomen, nooit de foto's van een mega grote kerstboom in Marline haar Quore gezien ?

Mama

Fijn moppie, dat het begin al. Voorspoedig was!!

Peter

Goed te lezen dat de start stukken beter is dan vorige keer. Kijk uit naar vervolg verslag.

Lennie

Wat leuk dat we weer mee kunnen genieten! Heel veel plezier gewenst!xxx

Mary-Ann

Heerlijk om te lezen, alsof ik er bij ben, zie het voor me en kan als mede-bourgondiër het lekkers bijna proeven, geniet lieffie!

Nathalie

Leuk dat we kunnen lezen wat je daar allemaal meemaakt !! Heel veel plezier en geniet ervan! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!