jetfindingclosure.reismee.nl

Hanoi dag 2

Goeiemorgen!


Gisteravond rond 9 uur KO gegaan met een slaappil.. en om kwart voor 4 wakker met mega honger!! Niet gek.. heb gistermiddag rond 4 Banh Xeo op maar erna eigenlijk niet meer gegeten.. iets met jetlag ;)

Gelukkig heb ik altijd wat mueslirepen in mn koffer dus reep erin en na wat lezen weer in slaap gevallen en werd ik om 9 uur helemaal herboren wakker!

Ik ben op gemak de stad in gelopen en een ontbijtje gescoord.. hier kun je op elke hoek wel Banh Mi kopen.. een heerlijk stokbroodje met varken, kip of tonijn afgetopt met wortel, komkommer en een soort dressing.. en voor zo een overheerlijk broodje én een vers sapje betaal je dan nog geen 3 euro..

Erna een grab gepakt naar hoan kiem lake.. er is daar een legende over dat een gouden schildpad opdook bij heerser Le Loi in 1428. De schildpad zou het zwaard terug gevraagd hebben waarmee Le Loi de ming van China zou hebben verslagen. De schildpad is zo een beetje de mascotte van Vietnam en staat symbool voor onafhankelijkheid en wijsheid..

Terwijl ik rond het meer was gaan lopen begon het te miezeren en ben ik een bak koffie gaan drinken.. daarvandaan een grab besteld want het ging steeds harder regenen..

Ik ben nog wat gaan rondstruinen in het oude centrum en eenmaal vlakbij mijn guesthouse een bahn bao besteld (soort broodje bao pao maar dan met ei en varkensvlees erin). Ondertussen heb ik heerlijk naar de mensen gekeken die druk zijn met de voorbereidingen van “tet” oftewel het nieuwjaar in Vietnam.

Ze verven zelfs de muren van de gevels.

Zouden we in Nederland ook moeten doen!! ;)


Hierna teruggelopen naar mijn guesthouse en ben ik alvast mijn koffer in gaan pakken want morgenochtend om 06:00 uur wordt ik opgepikt om naar sapa en lao cai te gaan. Ik zal daar 2 dagen blijven en slaap bij de locals..! Ik ga daar onder andere een trekking van 9km door de rijstvelden maken..ben onwijs benieuwd!


En toen mijn koffer ingepakt was even snel onder de douche gesprongen en ineens was het 3 uur later.. hallo jetlag! Had even een piepklein wegtrekkertje ;)

Heerlijk om er zo aan toe te kunnen geven, het is tenslotte vakantie en niets moet..


Rond 8 uur toch maar eens gaan aankleden en na veel geduld een grab gescoord.. ivm het nieuwe jaar rijden er minder dus het mocht even duren..

Maar uiteindelijk in de beer street beland! Door de nieuwjaarsviering is bijna alles dicht en mede doordat het inmiddels was gaan onweren én veel dicht is maar voor zekerheid gekozen en naar het toeristen gedeelte gegaan (beer street)..daar noedels met kip gescoord en een biertje en wat mensen gekeken!


En nu ga ik zo lekker slapen want morgen vroeg op..!

Hopelijk komt het dan niet met bakken uit de hemel maar we gaan het zien.. ik kom hier niet om op mn reet te liggen en te bakken zo is t ook! ( op de laatste 10 dagen na dan hè..)

Iets met balans ;)



Vanuit een onstuimig Hanoi.. dikke doei!

Reacties

Reacties

Melman

Ola Jetje,
goed om te lezen dat het allemaal veel minder stressvol is dan vorig jaar ?
Veel plezier verder daaro ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!