jetfindingclosure.reismee.nl

Singapore

Singapore is tof!

Gisterochtend bij mijn guesthouse opgehaald en hop naar t vliegveld.. daar ingecheckt en op de vlucht naar Singapore wat ongeveer 3,5 uur vliegen is vanaf Hanoi.

Ik had inmiddels een grotere “dagrugzak” gekocht want er moest al weer wat meer mee..;) van tevoren dacht ik nog als die nieuwe tas maar mee mag als handbagage want ik vloog met vietjetair (de Ryanair van hier) maar kwam gewoon door alles heen en mn tassie mocht mee!

Nu vraag je je misschien af wat the hell heb je dan allemaal gekocht?! Eigenlijk niet eens veel maar op magische wijze is mijn koffer weer eens ontploft en past het gewoon allemaal niet meer zo lekker! Oké en ik heb een jas en broek gekocht in Hanoi want mien hemel daar was het serieus koud! Graad of 17 overdag en in sapa zakte het kwik snachts naar een graad of 5!

Anyway mn tassie en ik zijn heel gelukkig dus een goede aankoop!!


Vanaf de luchthaven een grab besteld en op naar mijn “hotel”.

Onderweg in de grab een onwijs leuk gesprek gehad met de chauffeur. Hij vertelde het een en ander over het leven in Singapore en gaf nog wat tips..

Het “hotel” bleek top te zijn! Eigenlijk is het gewoon een hostel alleen heb je allemaal je eigen pod (soort capsule) met verlichting, een spiegel, airco , een slot en usb aansluitingen om op te laden enz.. dikke prima!

Ik kreeg er een op de 2e verdieping en helemaal achteraan Ă©n onderin.. ideaal! Hoef ik niet te klooien met een trapje (ik ken mezelf) en geen mensen die nog heen en weer lopen langs je pod.

Singapore is gewoon knetter duur dus mijn pod is een hele goede optie!


Hierna Chinatown ingelopen en heerlijk rondgekeken.. en in de Buddha tooth relic temple geweest.. Ă©Ă©n van de vele mooie tempels hier!

Snel nog even een hulplijn in Nederland uitgegooid en wat tips gekregen om te gaan doen..

De metro en de bus hier zijn makkelijk Ă©n heel goedkoop (tussen de 1 en 3 euro) dus maar eens met de metro op pad gegaan naar een shopping mall want ik ging dood van de heet!! De luchtvochtigheid hier is heel hoog en dat in combinatie met 33 graden is best een omslag..

Daar lekker rondgeslenterd in de airco en mezelf getrakteerd op nieuwe charms voor mijn armband..Soms moet je jezelf even kietelen!


Na wat gegeten te hebben ben ik met de bus naar de gardens by the bay gegaan.. je hebt daar iedere avond een licht en muziek show onder de super trees.. iedereen ligt ook gewoon op de grond of in het park om ernaar te kijken..

Toen de show eenmaal begon had ik echt dik kippenvel.. wauw!! Dit was zo tof en mooi! Ik werd er gewoon emotioneel van!

Ik heb een kwartier Ă©cht liggen genieten..


Hierna voelde ik dat ik toch wel moe was van de hele dag.. het reizen, vliegen, de hitte.. dus ik ben met de metro teruggegaan richting mijn hotel.. heerlijk gedoucht, slaappil erin en geslapen dat ik heb..!!

Werd pas over half 10 wakker.. (ruk! Ontbijt gemist!)

Maar dat mocht de pret niet drukken.. ik ben op gemak gaan aankleden en tutten en toen weer op pad gegaan naar little India.. daar rondgelopen en meerdere tempels bezocht..

ze hebben er ook een street art belt met allemaal beschilderingen op de muren.. super vet om te zien!

Het moment dat ik de laatste tempel uitkwam begon het een partij te gieten.. niet normaal!

Dus snel via Google maps gekeken voor de dichtstbijzijnde bushalte en maar weer naar een andere shopping mall..;)

Ditmaal naar vivo city waar vandaan je ook naar Sentosa island kunt.. dit is het grootste eiland voor de kust van Singapore.. Wat rondgelopen in de mall en in de snoepwinkel die Sephora heet gestruind..hemels!

En toen de monorail naar Sentosa island gepakt.. Helaas goot het nog steeds en was het zelfs gaan onweren.. dus ben niet lang op het eiland geweest.. misschien morgenmiddag als het droog is dat ik terug ga.. ze hebben er namelijk ook een strand.. dus wie weet kan ik dan even een paar uurtjes aan mijn kleuren schema werken..!!

Anyway na Sentosa island de bus gepakt richting Chinatown waar ook mijn hotel zit.. en toen zag ik het Maxwell Hawker center..! Dit is Ă©Ă©n van de vele foodcourts in Singapore en na een Google slag bleek er dat de Hainanese chicken werd aangeraden.. dus dat besteld en een vers ananas/appelsapje en heerlijk zitten genieten..


Singapore is echt zó totaal anders dan andere Aziatische landen.. het is er schoon, men spreekt Engels, ze zijn super beleefd..maar toch vraag ik mij af hoe dat kan? Er hangen echt overal camera’s en de grab chauffeur had ook al verteld dat er hoge straffen staan op overtredingen en misdrijven.. maar is dat dan wat men tegenhoudt?

Net als roken wat je alleen op aangewezen plekken mag doen.. en o wee als je een peuk op de grond gooit.. in het openbaar vervoer mag je niet eten of drinken en zo zijn er nog 1001 regeltjes.. het is bijna betuttelend te noemen.. het zou in ieder geval niets voor mij zijn hahaha!!!


Ik ga zo weer lekker douche en in mn pod een beetje netflixen.. ik heb vandaag weer dik 10km weggelopen, het giet nog steeds en ik wil lekker in de zen! (En bier drinken is geen optie want het kost 7 dollar per biertje hier hahahah!!! Blijf toch een Nederlander hè!)


Morgen is mijn laatste volle dag in Singapore en wil ik naar de cloud forest (indoor een mega waterval en tuin) en naar de merlion fontein. Dit is een fontein met de kop van een leeuw en het lijf van een vis.. het staat voor het begin van Singapore toen het nog een vissersdorpje was.. En misschien smiddags nog naar Sentosa beach! Ze geven in ieder geval beter weer op voor morgen dus we gaan t zien!!


Vanuit Singapore.. goodnight!

Reacties

Reacties

Lien

Lekker bezig Jetje..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!