jetfindingclosure.reismee.nl

Yogyakarta en even compleet niets doen!

Bye bye Singapore and hello Yogyakarta!!


Gisteravond lag ik al vroeg in mn bedje, t is geen terrasje geworden.. ik was ka-pot!

En ik ben tijdens het wandelen door Singaporeook gruwelijk verbrand op mijn schouders.. en ik had zowat mn halve bus zonnebrand er nog wel op leeggespoten! Maar ja lopen, zweten.. anyway lekker mn podje in gedoken en geslapen.. om 5 uur ging mn wekker en na alles in mn tas gepropt te hebben op weg naar de metro.. ondertussen nog een pitstop gemaakt bij de 7 eleven (soort ah to go) en een banaan en ijskoffie gescoord..

Kaartje voor de metro naar de luchthaven was 2 euro?!En ik hoefde maar 1 x over te stappen.. serieus dat had ik bij aankomst moeten weten..!

Eenmaal op het vliegveld koffer gedropt en door de immigratie.. of je je duimafdruk wilt geven.. nou is mijn eczeem de laatste dagen weer wat gaan opspelen (nee gelukkig niet zo heftig als andere keren) maar een duimafdruk werd weer een dingetje want ik héb al jaren geen echte vingerafdruk door de eczeem! Dus nadat ik het uitgelegd had viel het kwartje uiteindelijk en mocht ik door..

Maar serieus wát een vliegveld! En dan was dit de cheap ass vliegtuigmaatschappij terminal... overal luxe luier stoelen.. bomen.. planten..tapijt..wc’s als een balzaal.. briljant!

Gelijk nog even tax free sigaretten gescoord.. en na 10 minuten en een koffie verder kwam er een mevrouw achter mij aan rennen..: Miss! Miss!! Your credit card!!

Aha.. die was ik dus vergeten na het betalen..

serieus t is nooit saai met mij op reis!! Ieder jaar vergeet of verlies ik wel iets.. ;)

Ik noem geen namen.. maar NAN is het soms besmettelijk?!

Nee grapje.. ik ben gewoon enorm aan het uitloggen en loslaten.. maar dit is misschien wel iets teveel van het goede..;)

Thank god voor de eerlijke mensen!


De vlucht naar yogyakarta ging op tijd en na 2 uur en een kwartier vliegen geland..

In de rij voor immigratie en er werd bij iedereen koorts gemeten ivm het Corona virus.. je kreeg ook allemaal een formuliertje wat je in moest vullen of je ziekte verschijnselen had.. nee hoor voel me prima (ben alleen snot verkouden door de airco) en nu dooooooorrrrr!

Snel nog 1,5 miljoen gepind (klinkt weer leuk maar t is 100 euro)

Ik heb liever dat Gaston voor de deur staat en zegt goooooooedenavond ik heb 1 miljoen voor u.. maar ja.. lekker blijven dromen zeggen ze dan..;)

Toen maar eens op de grab app gekeken of ze inmiddels actief waren in Indonesië. Er is een hele tijd een agressieve ban geweest van uber, grab enz.. (dat was toen op Bali en Lombok) maar zoals ik van mijn chauffeur begreep is sinds november grab legaal en kun je er gewoon gebruik van maken.. top!

Onderweg wat gepraat met de beste man.. hij zei gelijk al ik spreek slecht Engels maar toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam hoorde ik Cruijff, Gullit en van Basten langskomen..! Hahaha hij hield duidelijk van voetbal.. met handen en voeten (en google translate) hem nog wat Engelse woordjes geleerd waar hij dankbaar voor was en mij maakte het ook weer vrolijk!

Onderweg mij weer verbaasd over het aantal scooters in Azië.. is was er even “uit” geweest in Singapore maar net als Vietnam (en Cambodja en Thailand) is de scooter niet weg te denken uit het straatbeeld..

Wat mij wel opviel is dat ze hier stevige valhelmen dragen.. in Vietnam is het vaak gewoon een soort plastic petje wat als helm moet doorgaan..

Je zal wel denken waarom valt dat je nu weer op?! Geen idee.. waarschijnlijk toch iets wat er met werk ingeramd is ofzo?! Heb er genoeg van het asfalt geschraapt zullen we maar zeggen..

Eenmaal bij het hotel mijn koffer uitgepakt en 7 (!) kilo was weggebracht naar de buren die hebben een laundry.. ik wens ze succes met mn stinkende zooi van mn trekking in Sapa!! En toen ben ik bij het zwembad neergeploft en heb ik bier besteld... ik was even helemaal klaar met alles bedenken en alleen maar onderweg zijn..

Dus ben blij dat ik hier 4 nachten blijf, mn was gedaan wordt en mijn enige doel is naar de Borobudur te gaan bij zonsopgang en de zonsondergang bij de Prambanan tempel.. en verder ga ik wel zien hoe ik slaap, mn (soms) lamlendige lijf eraan is en waar ik zin in heb..!!


Ik vind het in ieder geval alweer een luxe om een badkamer voor mijzelf te hebben waar ik mn spulletjes kan laten staan en ik gewoon een scheet in bed kan laten.. want eerlijk dat gáát niet in een verkapt hostel.. nou ja in mijn geval zou t kunnen.. maar tóch doe ik dat dan niet.. soms kan ik best een meisje zijn! ;)


Na het zwembad ben ik lekker gaan douche en tutten en naar de straat hiernaast gelopen de Jalan prawirotaman dat zou dé backpackersstraat zijn met winkeltjes, eettentjes enz.. waarschijnlijk was ik er te vroeg (de “oma tijd” zoals ik m ook wel noem) maar ik vond er weinig leven te bekennen.. wel een goddelijke nasi goreng gegeten met een vers ananassapje..

En erna teruggeslenterd naar mijn hotel waar ik nu nog een piépklein biertje aan t doen ben.. lekker makkelijk.. kan ik zo mn bed in rollen als ik er klaar mee ben!!


Ik moet wel zeggen dat ik mij van alles had voorgenomen om te gaan doen zoals de tree top walk in Singapore.. maar nadat ik in het vliegtuig mijn traveljournal in heb zitten vullen kwam ik tot besef dat het soms anders loopt en door die dingen niet te doen (en mijn lijf de broodnodige rust te gunnen) er weer andere mooie ervaringen op mijn pad komen...! En juist dat maakt mij gelukkig.. het even niets moeten, loskomen van alles en iedereen, op jezelf aangewezen zijn en grenzen verleggen.. lekker dagdromen in een vliegtuig terwijl je naar buiten kijkt.. en zo zijn er nog 10 dingen die het reizen mij opleveren..!!

Alleen moet deze perfectionist soms even loskomen van het moeten.. en gewoon even lekker helemaal NIETS doen.. en dat.. dat heb ik vanmiddag én vanavond heerlijk gedaan!! :)


Liefs vanuit Yogyakarta!

Reacties

Reacties

Mama

Goed zo Jet!! Jr kan jezelf óók teveel opleggen!! Geniet, en een beetje luieren!!

Louty

Meid, wat geniet ik weer van je verhalen. Stoer hoor, ik zou het niet durven. Goed dat je in de gaten hebt dat je ook je rust moet pakken. Enneh, geen vingerafdruk? Ik zie een gevalletje perfecte misdaad ?‍♀️

Melman

? soms kan ik best een meisje zijn ? mooi verhaal weer Jetje ?

Peter

Haha, wat een stukken proza. Heerlijk om te lezen. Enne jij een meisje ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!