jetfindingclosure.reismee.nl

Kuala Lumpur, Maleisië

Ben ik weer! Inmiddels ben ik aangekomen in Kuala Lumpur, Maleisië en ik vind het verrassend leuk!

Na een kort nachtje in Yogyakarta ben ik in het vliegtuig gestapt en na 3 uurtjes vliegen aangekomen op Kuala Lumpur.. daar een grab gepakt naar mijn guesthouse en ingecheckt.. Het guesthouse is super! Er is een soort binnentuin/patio waar allemaal relaxte banken staan en je heerlijk kan zitten.. er hupt ook een konijn rond genaamd Antonio (Banderas.. serieus!!)

Mijn kamer is klein maar schoon en de badkamer is typisch Aziatisch.. je kan onder de douche naar de wc en vice versa..;) maar ook dat ben ik inmiddels wel gewend! Gevalletje wc-rol veilig stellen en gaaaaan..!

De straat naast het guesthouse is Jalan Alor oftewel de food street. Ik ben de eerste avond daar naartoe gewandeld en een heerlijke Maleisische curry op én een ijskoud biertje.. vervolgens terug gehobbeld naar het guesthouse en daar nog wat gedronken in de binnentuin.. uiteindelijk viel ik bijna om dus ben lekker gaan slapen..

Om half 6 wakker met knallende koppijn en een stijve nek dus paracetamol erin en uiteindelijk weer in slaap gevallen..

Rond half 10 deed ik het weer en heb ik mijn was afgegeven (ja alweer) en ben ik vertrokken richting de Batu caves.. dit zijn kalksteen grotten met meerdere hindoeïstische tempels erin.. het is het grootste hindoeïstische heiligdom buiten India.. na wat gegoogled te hebben over hoe daar te komen de trein gepakt en na een half uurtje stapte ik pal voor de Batu caves uit.. ideaal!

Ik zag direct al het enorme grote gouden beeld van de Oorlogsgod Murugan en de veelkleurige trappen naar boven.. dus hop 272 treden op (een eitje na mijn klim op de Gunung Api Purba!)

Boven aan de trappen bevinden zich de grotten met meerdere tempels.. Daar wat rondgelopen en bekeken.. net voor ik weer naar beneden wilde gaan zag ik in mijn ooghoek een man staan die bezig was met een ritueel.. hij besprenkelde een beeld en vervolgens knoopte hij rode bandjes om de polsen van een aantal locals.. daar even naar staan kijken en hem gevraagd wat het inhield.. hij vertelde dat de bandjes staan voor gezondheid en een lang leven.. of ik er ook 1 wilde? Uiteraard! Dus ook ik kreeg een rood bandje omgeknoopt.. nu maar eens zien wat het gaat brengen..;) wie weet doet mijn ellendige lichaam het morgen ineens weer?!

Altijd blijven dromen hè.. hahahah!


Hierna de trappen weer afgelopen met ietwat vertraging..er zaten wel 60 aapjes.. mijn hemel! Veel mensen “gaven” ze fruit oftewel de apen jatten t gewoon uit je handen, tas, enz.. uiteindelijk vertrokken ze weer en kon ik verder de trappen af naar het treinstation..

Daar vers gesneden mango en ananas gehaald als lunch en met de trein teruggegaan naar Kuala Lumpur centrum..

Ik heb heerlijk rondgewandeld in het Kuala Lumpur city center (KLCC) park en de Petronas towers bekeken.. het park ligt echt midden tussen allemaal wolkenkrabbers.. zo een gekke gewaarwording!

Uiteindelijk zat ik alweer aardig aan de kilometers en kon ik wel een douche gebruiken..! Dus met de (gratis) bus naar mijn guesthouse gegaan en daar een goddelijke douche genomen en in de richting van de heli lounge bar gelopen.. Het is een oud helikopter platform op de 34e verdieping van een gebouw wat nu wordt gebruikt als skybar.. en oh my.. dat was écht een beleving! Oké je moet er wel entree voor betalen (11 euro) maar daar krijg je dan wel een cocktail voor terug..!

Dus ik en mijn cocktail zijn het platform opgegaan en ik heb heerlijk zitten genieten van de zonsondergang..!

Na een uurtje had ik het wel gezien en ben ik terug gewandeld naar mijn guesthouse.. heb er vandaag weer 13,5 km op zitten dus t is mooi geweest!

En nu lig ik in in de binnentuin van het guesthouse op een bank te zennen en heb ik ondertussen een rondje gegoogled over Malakka (ga ik morgen heen met de bus voor een dagje) en wat er allemaal te doen is in Kota Kinabalu (Maleisisch Borneo, Sabah) want daar vertrek ik over 2 dagen naartoe!

Kortom ik houd mezelf lekker bezig!:)


Vanuit Kuala Lumpur..petang yang baik!

Reacties

Reacties

Mary-Ann

Meid wat een heerlijk verhaal weer!
Je bent mijn held, hup in de trein, hup in de bus, fantastisch.
Geniet lieffie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!