jetfindingclosure.reismee.nl

Koh samui


De oerang oetangs waren GEWELDIG!!!

In het wild life park zitten de apen die gered zijn en helaas niet meer teruggeplaatst kunnen worden in het wild.. maar ze geven ze hier wel een heel goed leven! Ze zijn omgeven door een stukje oerwoud waarin ze vrij kunnen bewegen met daarbij een open stuk waar ze kunnen klimmen, slingeren en ze hun eten krijgen..

Ik heb echt 3 kwartier zitten kijken naar ze.. fantastisch!

Verder nog heerlijk gewandeld door een stuk jungle waar geredde gibbons vrolijk door de bomen slingeren..!!


Uiteindelijk terug gegaan naar mijn guesthouse want ik was enorm moe! Via grab eten besteld en op bed, onder het genot van Netflix, gepicknickt! Ook dáár wordt ik blij van! Ik heb gewoon niet altijd zin om s avonds nog de deur uit te gaan of om uit eten te gaan.. dus voor wie zou ik dat dan doen? Omdat het hoort? Juist door naar mijn gevoel te luisteren kom ik tot rust en dat voelt heel goed!


Na een kort nachtje was ik vroeg wakker en besloten naar het nationale park van Kota Kinabalu te gaan voor een hike.. dus mij af laten zetten bij het busstation en daar geïnformeerd hoe laat de bus zou gaan.

Het werkt kennelijk zo dat het taxibusje pas gaat rijden als ie vol zit.. aha... uiteindelijk na 3 kwartier wachten waren alle plaatsen bezet en konden we op pad..

Na 2 uur rijden zag ik de top van mount Kinabalu al verschijnen.. dit wilde ik zó graag zien!

Nadat ik gebrieft werd over de verschillende routes die je kunt lopen heb ik gekozen voor de kiau view trail welke doorloopt in de silau-silau trail.. een tocht van dik 2,5 uur zonder een echt pad waar je op loopt..

Je loopt midden door de jungle berg op en af..

Ik heb mezelf en heel die jungle een aantal keer flink vervloekt!Maar voor het grootste deel heb ik heb enorm lopen genieten van de natuur én het lopen.. het is serieus een soort therapie waarin ik van alles kan overdenken en ik waardering krijg voor mijn soms wat brakke lichaam.. ! ;)


Uiteindelijk een bus terug gepakt naar Kota Kinabalu zelf en erna een grab naar het guesthouse.. ik wilde maar 1 ding.. en dat was douche!!

Na een goddelijke douche ben ik lekker in mijn pyjama op bed gaan liggen én heb ik weer eten besteld.. ahh de voordelen van internet..:)


Na 11 uur knock out te zijn geweest ben ik met een grab naar de jesselton pier gegaan waar vandaan de Ferry gaat naar de verschillende eilandjes voor de kust van Kota Kinabalu..

Ik had al het een en ander gelezen over de verschillen tussen de eilandjes en gekozen om mij bij Mamutik island af te laten zetten..

Het was er heerlijk rustig en ik ben neer gestreken op het strandje.. vlakbij lag een Frans stel en toen ik nog geen kwartier lag hoorde ik de Fransman roepen: go away!!

Ik dacht huh?! Bleek er een een grote lizard/varaan bij ons rond te lopen! Dus hup handdoek opgepakt en heel snel wegwezen! Leuk die beesten maar geen idee wat ze doen.. en met mijn geluk..

Afijn nadat ik een nieuwe spot had gevonden op het strand daar heerlijk gelegen.. Uiteindelijk nog een half uurtje gaan snorkelen en mijn hemel! Daar weer zoveel moois gezien! Veel papegaai vissen die van het koraal aten en ook een wimpelvis(ook wel bekend van finding Nemo!)

Kan ik altijd zó blij van worden..!!

Rond 4 uur de boot teruggepakt naar het vaste land en terug naar het guesthouse.. die nacht moest ik namelijk al om 3 uur op het vliegveld zijn voor mijn eerste vlucht van die dag naar Kuala Lumpur en ik wilde dus nog wel wat uurtjes slaap pakken..!

Eerst mn koffer en tas ingepakt.. (wat steeds meer gepuzzel is!) en erna gedoucht en mn bedje ingedoken..

Uiteindelijk toch nog wat uurtjes slaap gepakt en om iets voor 3 uur s nachts stond ik “bright and shiny” op de luchthaven.. !

Na ingecheckt te hebben en door immigratie te zijn gegaan nog wat rondgelopen en al snel kon ik gaan boarden.. de vlucht duurde nog geen 3 uurtjes en ik heb nog heerlijk een uurtje slaap kunnen pikken.. eenmaal op Kuala Lumpur weer ingecheckt, door immigratie en security en op naar mijn volgende vlucht.. dit maal één van 1,5 uur naar surat thani(Thailand)..

Normaal wacht ik na het landen altijd tot de meeste mensen wel zijn uitgestapt zodat ik niet in de drukte hoef te staan.. maar nu had ik een missie want ik moest de bus en de Ferry halen naar koh samui!!

Dus mijn Chinese modus aangezet, mn ellebogen gebruikt en een sprintje getrokken naar immigratie.. ik weet uit ervaring dat dit vrij lang kan duren in Thailand maar dit keer had ik dus geluk! Ik was de grote meute voor en binnen 15 minuten was ik erdoor heen én had ik mijn koffer al! Eenmaal in de aankomsthal een ticket gescoord voor de boot/bus combinatie, gepind en een simkaart bemachtigd.. en dat alles in 10 minuten..!! Gewoon een persoonlijk record!! ;)

Ik kon gelijk door de bus in en na 1,5 uur rijden kwam ik bij de Ferry aan.. die hadden we op 10 minuten na gemist dus dat werd 3 kwartier wachtten..

Ik heb van de nood een deugd gemaakt en ben lekker in de schaduw gaan zitten met een ijskoffie en ik heb mensen zitten kijken.. De drie kwartier waren eigenlijk zo om en ik kon aan boord van de Ferry.. na een half uurtje varen bleek dat mijn zeebenenstand niet helemaal aan stond die dag.. ik voelde me knap beroerd worden.. !! Dus ik heb naar de horizon zitten loeren en Gods zij dank na 1,5 uur had ik weer vaste grond onder mijn voeten! Daar als toeristenvee in een busje gepropt en op naar mijn hotel.. het werd inmiddels al donker.. en toen ik keek hoe laat het was bleek het al na 6 uur s avonds te zijn.. en na een korte berekening kwam ik tot de conclusie dat ik inmiddels bijna 16 uur onderweg was!!

Ik was ook aardig gesloopt van al dat gesleep met bagage, opletten waar je naartoe moet en het hangen in een bus, op een boot of in een vliegtuig..

Maar my oh my..!! Eenmaal in het hotel kwam ik tot de conclusie dat het deze bizarre reisdag dubbel en dwars waard is geweest!! Super lief personeel, onwijs mooie schone en ruime kamer en een zalig balkon met de meest goddelijke lounge stoelen én uitzicht op zee!!

Loes was eerder die dag al aangekomen vanuit Bangkok en was al naar de plaatselijke buurt super geweest voor het broodnodige proviand..;)

Dus een heerlijk biertje opengetrokken op t balkon en even zitten genieten van het magische uitzicht..

Na een snelle douche (ik stonk serieus naar de dierentuin!) op pad gegaan voor wat te eten..

Op nog geen 500 meter van het hotel zit een fantastisch eet tentje waar we heerlijk een groene curry en pad Thai hebben gegeten.. ik kwam helemaal bij..

Op het balkon nog een biertje gedronken als afsluiter en gestrekt gegaan.. ik was ge-bro-ken!

S ochtends zijn we op gemak gaan ontbijten en kwamen we tot de conclusie dat alle ligbedjes al vol lagen rondom het zwembad..

Het fenomeen “handdoekje leggen” is hier dus duidelijk ook een ding.. !! Uiteindelijk na anderhalf uur toch 2 bedjes kunnen bemachtigen en heerlijk gelegen, gezwommen in de zee en t zwembad én een piepklein biertje gedronken..;)

Hier was ik zó aan toe!! Even helemaal niks moeten, mn lijf rust geven en genieten van het feit dat ik het even allemaal niet meer zelf hoef te bedenken wanneer ik wat ga doen en hoe ik daar dan kom.. dat mag Loes vanaf nu doen hahahah!! En die zegt nu ook dat ze kan bevestigen dat ik er niet meer toe in staat ben..;) ik ben uitgelogd, status 8, ik zet de joker in..!


Volgende week woensdag zou ik wederom met een busje, de Ferry, de bus, het vliegtuig en dan weer een grab terug gaan naar Bangkok, wederom 12 uur in touw.. dat zag ik toch niet helemaal zitten.. ben ik na deze week weer helemaal zen en opgeladen en dan help ik mijzelf weer over de jank!! Dus we hebben even zitten loeren op Skyscanner en een directe vlucht gevonden van het eiland naar Bangkok.. slechts 1,5 uur vliegen en dan een half uurtje met de bus van het vliegveld naar het hotel.. dat klinkt een stuk beter!! Ik heb er zelfs een klein dansje van gedaan zó blij was ik!


En nu zijn we inmiddels 2 dagen verder en heb ik voornamelijk liggen vegeteren op een bedje bij het zwembad.. af en toe verkoeling gezocht in de zee of het zwembad én een heerlijke massage gehad.. ik ben zen.. ik ben blij en ik GENIET!!

Dit blije ei gaat nog even verder olympisch niets doen!! Doei!!

Reacties

Reacties

Barbera

Wat heerlijk dat je zo geniet en door jouw verhaal zie ik het helemaal voor me. Fijne vakantie nog!

Melman

Ola zonnetje, geniet nog ff lekker van je rust daaro en de groetjes aan Loesie:-)
??

Kaat

Fijn mop dat je geniet en jezelf tegenkom. Geniet van je verhalen maar kom maar snel.terug hahaha.. dikke kus

Peter

Heerlijk nog even genieten en niets doen! Enjoy!

Mary-Ann

Heerlijk mee genoten van je avonturen Jet, fantastisch!
Groetjes aan Loes en hou vast die vibe X

Lien

Lekker genieten meiden????

Jasper

Wat heb je weer mooie verhalen en foto's ! Fijn dat je daar zo lekker kan genieten op welke manier dan ook. Lees je snel weer bij en ga nog lekker meer genieten daar :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!