jetfindingclosure.reismee.nl

Koh samui en Bangkok



Haaaaaaaaai!


Ik ben er nog hoor! Maar ik had er even helemaal geen zin in om te bloggen en er was weinig te melden..;)


Op koh samui heb ik op een bedje bij t zwembad of aan t strand gelegen.. af en toe verkoeling in de zee of het zwembad gezocht en iedere avond de meest zalige Thaise gerechten gegeten! Met als klap op de vuurpijl de groene en massaman curry bij 2 Guys.. mijn hemel.. wat een tent is dat!! Alles wat zij serveren is veel én zo bizar goed!!!

We hebben lol gehad om de “Franse invasie” in het hotel.. ik heb genoten van de vogels die ook hun verkoeling kwamen zoeken op de rand van het zwembad én van het geweldige uitzicht!


Ergens die dagen kwam er een mail van Cathay pacific dat mijn vlucht geannuleerd was en dat ik om geboekt ben naar een vlucht meer dan 24 uur later..

Kortom ik ben pas ergens de 24e weer terug in Nederland..

En ergens vindt ik dat extra dagje helemaal niet erg.. !! Alleen komt er wel weer een hoop geregel bij kijken zoals het bijboeken van een extra nacht van mijn hotel in Bangkok (niet gelukt), reisverzekering mailen, Cathay pacific mailen voor een claim, uitzoeken wat mijn rechten zijn..

Maar ook voor mijn ouders is het een gedoe want zij werken gewoon op maandag en hebben van alles om moeten gooien om mij toch op te kunnen halen.. afspraken voor mij moeten verzetten, enzovoorts.. (het zijn lieverds!!)

Maar goed de kwestie van het hotel is inmiddels opgelost.. ik ga mijn extra overnachting declareren bij Cathay pacific dus ik heb een heerlijk hotel geboekt 1 straat van mijn eerste hotel in Bangkok..er zit een zwembad bij én uitgebreid ontbijt..En laat ik daar nou gek op zijn..! ;)


3 dagen terug hebben we onze koffers (met pijn en moeite) ingepakt en zijn we naar Bangkok gevlogen..

De vlucht duurde maar 1,5 uur en ik was zoooo blij dat ik die vlucht geboekt had in plaats van weer een taxi, een ferry, een bus, een vlucht en nog een keer een taxi met in totaal meer dan 13 uur onderweg zijn..


Anyway, ingecheckt in het hotel (gratis upgrade naar een grote suite mét uitzicht op het royal palace) en Khao san road op gegaan voor een voetmassage en een broodnodige mani-pedi (oftewel mn hoeven en mn nagels laten doen!)

We hebben zitten genieten.. wat was dit lekker zeg!!

S avonds nog een hapje gegeten in een tentje wat ik ken en waar ik Loes over verteld had.. wat bleek toen we er eenmaal waren.. had Loes ook een keer gegeten toen ze een stop in Bangkok had.. hoe grappig?!

Zoals eigenlijk al de hele vakantie een groene curry en een PadThai besteld en van alles wat gegeten.. uiteindelijk vielen we bijna om en zijn we heerlijk gaan slapen..


Eergisteren hebben we een fietstour gedaan door Bangkok wat echt super was!! Ik heb hem in 2012 al eens gedaan maar zag nu zoveel andere dingen!! We hebben gelachen en genoten! S avonds gingen we voor een massage naar de Spa waar we de dag ervoor een goddelijke voetmassage hadden gehad.. dus nu een een half uur voet én een uur lichaams massagegeboekt.. maar alle Jezus wat een tegenstelling! Dit was slécht!! Loes lag op een pijnbank en die van mij was er volgensmij voor het eerst.. verschrikkelijk! Ik dacht alleen maar is het al klaar?!

Uiteindelijk gaat deze massage de boeken in als “de helse anderhalf uur” en hebben we er ook wel verschrikkelijk hard om gelachen.. wat een aanfluiting!!


Gisteren hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we naar Wat Pho geweest.. een tempelcomplex met een liggende gouden Boeddha van ruim 40 meter.. daar wat wierook en een kaarsje gebrand én natuurlijk een wens gedaan..!!

In het tempelcomplex zelf zagen we een soort massage school die we uiteraard niet voorbij konden lopen en we een goddelijke voetmassage hebben gescoord.. zó kan het dus ook! Uiteindelijk terug gegaan richting kho san road met een tuk tuk.. Loes heeft zich kapot gelachen want ik was in de onderhandelings modus.. 90 baht en niet meer ..!!

We hebben wat gegeten en een biertje gedronken.. we waren allebei ge-bro-ken dus om 9 uur lagen de oma’s met een slaappil in hun mik op bed..En nee, we schamen ons niet!!


Vanochtend ging de wekker om 7 uur want Loes moest naar het vliegveld.. nadat we het “afgerookt” hadden met een ijs koffie kwam de bus en heb ik Loes uitgezwaaid.. ik moest toch even een traantje laten want jeetje wat hebben we het gezellig gehad!! En ondanks dat ik van tevoren dacht dat het prima zou zijn om de laatste anderhalve dag alleen te zijn voelde het toch ineens gek.. gelukkig waren mn moes en paps nog wakker en hebben we even gefactimed.. alsof ze het wisten ;)


Ik ben op gemak terug gelopen naar mijn hotel en heb mijn zooi bij elkaar geraapt en ben naar mijn laatste hotel gelopen 1 straat verder.. daar kon ik mijn bagage achter laten en heb ik alvast geregeld dat ik een late check out heb..

Ik moet namelijk om 3 uur s middags de bus hebben naar het vliegveld en de late check out is tot 2 uur.. ideaal!

Ik heb een grab bike genomen naar de weekend market hier in Bangkok.. alle Jezus wat is dat groot!! Het is onderverdeeld in verschillende secties met tassen, souvenirs, kleding, kunst.. een mega groot complex!!

Nadat ik de laatste souvenirs had ingekocht heb ik een grabbike terug genomen naar mijn hotel en kon ik mijn kamer in.. ik heb nog even bij het zwembad gelegen in het zonnetje maar die verdween al snel tussen alle hoge gebouwen.. dus ja wat doe je dan?! Je neemt nog maar een lichaamsmassage!! En deze was goddelijk!! Dat oude Thaise vrouwtje had gouden handjes!!

Ik kwam er helemaal zen vandaan.. nog even de soi ram buttri opgelopen en daar een piepklein biertje gedaan en inmiddels ben ik verhuisd naar een tentje tegenover mijn hotel.. kan ik zo rollend mijn bed in..;) nee grapje, maar ik ga wederom lekker vroeg mijn mandje in.. zoiezo voor de vluchten morgen én ik ben gewoon moe! Ik heb zoveel gezien en meegemaakt deze weken.. dus een nachtje doorhalen in mn heerlijke schone bed is meer dan welkom!


Uiteraard mis ik bepaalde dingen( volkoren boterham met kaaaaaaas)en mensen maar voor mijn gevoel zijn de weken voorbij gevlogen en is het sneller gegaan dan mijn reis vorig jaar.. ik zou zo nog 4 weken door Azië kunnen reizen!!


Van tevoren werd mij al gevraagd wat ik met deze reis wilde bereiken of gaan meemaken en dat was veelal een vaag antwoord van mijn kant.. soulsearching, laatste stukje afsluiten, nagaan wat ik nu écht voel en wil.. maar ik kan jullie vertellen dat het allemaal voorbij is gekomen.. Ik heb veel nagedacht.. muziek geluisterd.. gesprekken gevoerd met bekenden en onbekenden.. ervaringen opgedaan..grenzen verlegt.. kortom het heeft mij gebracht waar ik voor gekomen ben en daar ben ik zó ontzettend dankbaar voor!!

Ik ben oprecht een blij meisje..!!


Dank jullie wel voor het mee lezen, mee leven én dus ook het mee reizen!!


Hopelijk vertrek ik over een aantal maanden weer...;)

(Sorry mam! En Nan!)

Reacties

Reacties

Kaat

Goede reis terug wijffie!! Fijn dat je gevonden hebt wat je zocht. Dikke kus

Peter

Een hele goede terugreis.

Mama

Een hele goede terugreis!! Kan ik je maandag weer in mijn armen sluiten!!!?
En ja, ik weet het, je heb het reisvirus?

Louty

Weer genoten van je verhaal. Fijn dat deze reis je weer een stukje in de goede richting heeft geduwd. Probeer dat gevoel vast te houden als je weer thuis bent! We spreken gauw weer af.

Rob

Wat een reis, mooi om te lezen en fijn dat je weer terugkomt! Dit pakken ze je nooit meer af ??

Lennie

Een goede reis lieve Jet en een veilige thuiskomst.

Bedankt voor al je verhalen, het was weer super om te lezen.

Knuffels van ons uit Delft

Melman

Goed terugreisje, lief blij meisje ?

Marka

Ik heb genoten van je verhalen ?
Een hele goede en veilige reis terug ?? ?

Yvonne

Heerlijk meis. Goede reis terug. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!